Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on Sty 3, 2021 in Zdrowie |

Dieta Los Angeles – jak ją stosować?

Dieta Los Angeles – jak ją stosować?

Dieta Los Angeles to rodzaj żywienia stworzony przez Davida Hebera – lekarza i dietetyka gwiazd, który odkrył sposób na utrzymanie idealnej sylwetki przez całe życie. Jest to w zasadzie cały system dietetyczny, który nie zakłada szybkiego zrzucenia wagi, za to pozwala na osiągnięcie i utrzymanie wagi i świetnego wyglądu.

Założenia diety Los Angeles

Głównym założeniem diety Los Angeles jest jedzenie 4 lub 5 zdrowych, pełnowartościowych posiłków. Dieta powinna składać się przede wszystkim z warzyw i owoców, dużej ilości produktów zawierających błonnik (m.in. kasz czy pieczywa pełnoziarnistego) i mięsa – wołowiny, cielęciny, drobiu i tłustych ryb. Zaleca się spożywanie dużej ilości wody (m.in. 2,5 litra dziennie) oraz regularne dodawanie do potraw olejów roślinnych na zimno. Według Davida Hebera najważniejszym posiłkiem jest śniadanie. Dietetyk zaleca również spożywanie minimum 1g białka na 1kg masy ciała. Białko pozyskiwać można z chudego mięsa, lekkiego nabiału czy warzyw strączkowych. Ważnym elementem tego stylu życia są także ćwiczenia – minimum 30 min aktywności dziennie pozwoli na utrzymanie idealnej sylwetki.

Dieta Los Angeles przykładowe menu na cały tydzień

Aby ułożyć dietę zgodną z zaleceniami Davida Hebera należy przede wszystkim obliczyć swoje CPM (całkowitą przemianę materii) i od tej wartości odjąć ok. 300-400kcal. Taka wartość powinna umożliwić nam rozsądne zrzucanie wagi. Na śniadania warto postawić na potrawy z dużą ilością białka i zdrowych tłuszczy (m.in. wędzona makrela, pełnotłusty twaróg, dania jajeczne). Drugie śniadanie powinno być lekkie – to optymalna pora dnia na zjedzenie wysokokalorycznych orzechów lub słodkich owoców. Najprościej skomponowane obiady powinny zawierać od 100 do 150g pieczonego, duszonego lub grillowanego mięsa, ok. 50g węglowodanów (m.in. kaszy, ryżu pełnoziarnistego) lub 200g ziemniaków oraz minimum 200g warzyw. Na kolację możemy wybrać pełnoziarniste pieczywo z dodatkiem szynki, niewielkiej ilości sera i świeżych warzyw.